قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول
قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

واکسیناسیون:

واکسیناسیون:
واکسیناسیون در گله بایستی طبق یک برنامه مدون صورت گیرد باید توجه داشت که یک برنامه واکسیناسیون مناسب بر اساس واکسیناسیون گله مرغ مادر و چگونگی شیوع بیماریها در محل متغیر می‌باشد، بنابر این نمی‌توان برنامه عمومی و مشخصی را پیشنهاد نمود. در این مورد می‌توان با کسب اطلاع از وضعیت گله مادر و همچنین مشاوره با دامپزشک اقدام به تهیه برنامه واکسیناسیون نمود.


نکات قابل توجه در مورد واکسیناسیون:
•در زمان واکسیناسیون باید گله از نظر سلامتی در شرایط مطلوب باشد. 
•کلیه آمار و اطلاعات هر واکسیناسیون باید ثبت شود مثل تاریخ، نوع واکسن، تعداد، شماره سریال واکسن، روش واکسیناسیون.
•افزایش درجه حرارت آشیانه به میزان 1 تا 2 درجه در واکسن های آشامیدنی و بالعکس در واکسن های قطره ای و تزریقی
•اطمینان از یکنواختی دریافت واکسن در گله و رعایت (دُز) واکسن
•استفاده از مولتی ویتامین + الکترولیت

انتخاب تخم مرغهای جوجه کشی:

انتخاب تخم مرغهای جوجه کشی:                                                                                                                                                                  
کیفیت , شکل و  وضع ظاهری تخم مرغ تاثیر چشم گیری بر درصد جوجه آوری دارد . لذا در انتخاب تخم مرغ های جوجه کشی بایستی به نکات زیر توجه کرد:

نطفه داری

اندازه تخم مرغ

شکل تخم مرغ

 تمیز بودن تخم مرغ

کیفیت مناسب پوسته تخم مرغ

 کیفیت داخلی تخم مرغ

انرژی مورد نیاز کبک:

انرژی مورد نیاز کبک:

ترکیب بدن کبک با میزان انرژی خوراک تغییر می کند. انرژی مورد نیاز کبک، صرف رشد بافت های بدن، حفظ دمای بدن، تولید تخم، فعالیت های فیزیکی و متابولیسم می شود. انرژی کبک از کربوهیدرات ها (قندها)، چربی و پروتئین خوراک تامین می شود. در صورت جذب مواد انرژی زا بیش از حد مورد نیاز بدن این انرژی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

اگر انرژی جیره کم باشد معمولاً مقدار مصرف خوراک افزایش می یابد تا کبک بتواند نیاز خود به انرژی را تامین کند. البته این افزایش میزان مصرف خوراک به اندازه حداکثر ظرفیت دستگاه گوارش محدود می شود. با کاهش سطح انرژی جیره، رشد پرنده هم کاهش می یابد.

اگر میزان انرژی جیره بیشتر شود مصرف خوراک نیز کاهش می یابد و در صورتی که غلظت سایر مواد مغذی جیره نیز افزایش داده نشود کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی در بدن دیده می شود که سبب کاهش رشد و سلامت پرنده می شود.

در هوای گرم اشتهای پرنده و در نتیجه مصرف دان کمتر می شود و باید در فصول گرم سال از مواد انرژی زا و مغذی کم حجم در جیره استفاده کرد.

صادرات 392 هزار کیلوگرم پنجه و پای مرغ از بهشهر به ویتنام ‼️‼️‼️

صادرات 392 هزار کیلوگرم پنجه و پای مرغ از بهشهر به ویتنام  ‼️‼️‼️

منبع خبر:ایسنا      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵      

رئیس اداره دامپزشکی بهشهر گفت: در سال 94 واردات حدود یک میلیون تن نهاده‌های خوراک دام از کشورهای آسیای میانه به بندر امیرآباد بهشهر صورت گرفت، هم‌چنین 392 هزار کیلوگرم پنجه و پای مرغ از شرکت تعاونی جانبازان مهدیه بهشهر به کشور ویتنام صادر شد.
هایده باقری اظهار کرد: در سال 94 اداره دامپزشکی بهشهر اقدام به برگزاری 10 مورد کلاس آموزشی با حضور 450 بهره بردار با هدف افزایش آگاهی قصابان و روستائیان کرد.

ویتامین ها در جیره غذایی طیور:

ویتامین ها در جیره غذایی طیور:

طیور برای زنده ماندن، تولید مثل و تولید اقتصادی گوشت و تخم مرغ، علاوه بر نیاز به کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و مواد معدنی اصلی به مواد مغذی دیگری نیز احتیاج دارند که باید میزان کم در جیره موجود باشند.

این مواد شامل ویتامین ها، مواد معدنی کمیاب و عناصر دیگری است که به میزان معین به جیره افزوده می گردند.
    
 ویتامین ها:

به طور کلی، ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند که سلول های بدن قاردر به ساختن آنها نبوده و برای زنده ماندن، رشد و تولید تخم مرغ ضروری هستند، میزان نیاز طیور به این مواد کم است ولی وقتی جیره از نظر ویتامین ها کمبود داشته باشد، عوارضی ناشی از کمبود بروز خواهد کرد

مقادیر متفاوتی از آنها در مواد غذایی وجود دارد. مواد غذایی که در جیره ها استفاده می شوند دارای تمامی ویتامین ها نیستند. بعضی از این مواد در مقایسه با بقیه، غنی از یک یا چند ویتامین بوده ولی کامل نمی باشند

برخی از ویتامین ها توسط میکروارگانیسم های روده ساخته می شوند و یکی از آنها به وسیله تابش اشعه خورشید بر پوست بوجود می آید. به طور کلی تمام ویتامین ها در صنعت به طور مصنوعی ساخته می شوند و به صورت های متنوع ارائه می گردند که می توان کمبود ویتامین ها را درجیره به وسیله این ویتامین های سنتیک برطرف کرد.

 ویتامین ها به دو دسته تقسیم می شوند ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب.