قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول
قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

قفس بلدرچین،کبک،مرغ و قرقاول

انواع مختلف پودر ماهی از قبیل پودر ماهیهای :

انواع مختلف پودر ماهی از قبیل پودر ماهیهای : 


ساردین                  

شاه ماهی           

تون  

                      

آنچوی و امثال آن با ترکیبات در بازار جهانی وجود دارد. مقدار پروتئین و اسید آمینه های پودر ماهی بسته به نوع ماهی تهیه شده از آن مختلف است ولی به طور کلی مقدار پروتئین پودر ماهی مرغوب نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد.


پودر ماهی دارای  ۳-۸ درصد چربی می باشد. املاح اصلی مانند منگنز، آهن ، ید نیز به مقدار کافی در پودر ماهی وجود دارد. به اضافه ازنظر ویتامین ها بخصوص ویتامین  دسته   B  بخصوص کولین B1 و  .B2  و اسید پانتو تنیک،نیاسین نیز قابل توجه می باشد. از این رو اهمیت پودر ماهی در تغذیه انواع طیور بسیار زیاد می باشد و تقریبا در تمام جیره های غذایی طیور و مواد کنسانتره مخصوص طیور، پودر ماهی و یا ترکیبات آن وجود دارد.


در موقع استفاده از پودر ماهی در کنسانتره و جیره غذایی طیور پرورشی باید توجه نمود که ناخالص در ان وجود نداشته و نیز فاسد نشده باشد.

رکوردگیری در مرغداری :

 رکوردگیری در مرغداری :


هر مرغدار آگاه باید وضعیت رشد جوجه های خود را کنترل کند. چنانچه این امر در پایان پرورش هر سری انجام نگیرد مرغدار ممکن است با عدم موفقیت روبرو شود. در صورتی  که به وسیله رکورد گیری دقیق روزانه و هفتگی و ماهیانه و مقایسه ارقام حاصله با تابلوهای استاندارد هر لحظه مرغدار می تواند وضعیت خود را ارزیابی نماید و چنانچه اشکالی وجود دارد ان را تصحیح کند. از این رو رکوردگیری برای موفقیت هر مرغدار امری ضروری است. در این مورد باید در هر سری رکوردگیری های زیر را انجام گیرد:


رکوردگیری از نظر رشد هفتگی 


رکوردگیری میزان غذا 


رکوردگیری از نظر تلفات 


علاوه بر موارد ذکر شده برای اینکه بتوان در پایان پرورش هر سری میزان هزینه ها را معلوم کرد و محاسبه اقتصادی به عمل آورد باید میزان مصرف: 


سوخت 


روشنایی


دارو 


واکسن

 

بستر و غیره را نیز دقیقا تعیین و ثبت نمود.

معاینات دامپزشکی پیش از کشتار طیور :

 معاینات دامپزشکی پیش از کشتار طیور :


اهداف اصلی از معاینات پیش از کشتار شامل تعیین وضعیت عمومی پرندگان و نیز اثبات وجود بیماری و یا شرایطی است که نیاز به انجام اقدامات ویژه از قبیل : 


جداسازی پرندگان بیمار 


تاخیر در کشتار و تنظیم سرعت خط کشتار دارند 


در زمان انتقال به کشتار گاه به دلیل اینکه پرندگان در جعبه‌های مخصوص حمل قرار دارند , از این رو فقط یک بازرسی سطحی از شرایط عمومی آنها انجام می شود . 


معاینه طیور در کشتار گاه باید زمانی که پرندگان به قلابها آویزان شده‌اند و قبل از عملیات خونگیری انجام پذیرد. ثبت معاینات پیش از کشتار اجباری بوده و باید شامل :


ساعت و تاریخ بازرسی 


شماره ماشین 


گونه و تعداد کل پرندگان و همچنین نام مالک، محل و آدرس مرغداری میباشد.


در شرایط آب و هوایی خاص، پرندگان نیاز به ذبح فوری دارند . در تابستان تغییر یکنواخت هوا در ماشین حمل و یا محل انتظار می‌باید رعایت شود .

انتخاب تخم بلدرچین برای پرورش بلدرچین بسیار مهم است

انتخاب تخم بلدرچین برای پرورش بلدرچین بسیار مهم است 


 در حقیقت کیفیت جوجه های تولیدی ارتباط زیادی به خصوصیات تخم دارد (اندازه، وزن، شکل و غیره )


مقاومت بالا، بلدرچین ژاپنی را در طول پرورش بلدرچین از مصرف هر نوع واکسن و آنتی بیوتیک در شرایط معمول مصون نگه داشته و باعث شده تا به عنوان محصولی سالم و ارگانیک در سبد غذایی مردم جای داشته باشد.

جانورشناسی بلدرچین :

جانورشناسی بلدرچین :


از لحاظ جانورشناسی بلدرچین به راسته مرغان ، خانواده قرقاول ، زیر خانواده مرغان مزرعه و گونه بلدرچین تعلق دارد. در حالت کلی دوگونه بلدرچین ژاپنی و اروپائی بسیار مورد توجه هستند که میان این دو گونه رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد.